FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Opóźnianie sondą ataku na moona
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Forum sojuszu ToE Strona Główna » Gra » Opóźnianie sondą ataku na moona
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Half
Dwarf Guard



Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kanzas

 Post Wysłany: Pią 8:22, 01 Wrz 2006    Temat postu: Opóźnianie sondą ataku na moona

Działa bo próbowałem

Jak opóźnić atakującą flotę za pomocą sondy.


Opóźnianie swojej atakującej floty, głównie ma zastosowanie w 2 bardzo ważnych przypadkach:

I. Gdy lecimy z atakiem na czyjś księżyc, bądź też planetę, na którą nie mamy zasięgu falangi.
W dobie ACS, gdzie obrońca może poprosić kogoś zaprzyjaźnionego, by pomógł mu w obronie moona/planety i podstawił swoją flotę (misja "zatrzymaj"), atak bez opóźniania jest wielkim ryzykiem. Mam na myśli takie przypdaki, kiedy nie możemy sprawdzić w falandze, co się dzieje na danej planecie (brak falangi) bądź moonie. A wystarczy tylko opóźnić lot własnej floty o jakieś 30-60 sekund i oczywiście posłać koniecznie przed atakiem sondę szpiegowską aby to ryzyko zminimalizować. Dlaczego? Otóż zazwyczaj, gdy ktoś podstawia flotę dla czyjejś obrony leci tak, aby być na kilka sekund przed samym atakiem. W normalnym przypadku moglibyśmy nie zdążyć sprawdzić tego poprzez skan sondą (należy pamiętać koniecznie, że nasza sonda szpiegowska musi dolecieć minimum 6 sekund przed atakiem, inaczej jest to traktowane jako bugusing) ale gdy opóźnimy lot własnej floty, da nam to dodatkowo kilkadziesiąt sekund na sprawdzenie czy czasem "coś" się na nas nie czai. Z resztą zostało to już opisane na naszym forym w temacie: "Jak zapobiec podstawianiu flot przez obroncow podczas ataku"

II. Gdy polujemy na flotę, która leci z misją „stacjonuj”.
W większości przypadków, gdy ktoś posyła flotę na FS’a z misją „stacjonuj” loguje się przed dolotem własnej floty, by sprawdzić czy ktoś go nie złapał czasem na falangę i by w razie potrzeby zawrócić. Ale jest prosty sposób (który nie wszyscy jeszcze znają) aby go trochę zmylić i spróbować oszukać.
Otóż wysyłamy własną flotę ale tak, aby była kilka sekund (3-10s) PRZED flotą, którą złapaliśmy na falangę. Obrońca widząc to myśli, że źle posłaliśmy flotę i często decyduje się nie zawracać swojej tylko lecieć dalej, bo przecież i tak nie dojdzie do walki, ponieważ nasza flota będzie wcześniej niż jego. I o to właśnie chodzi, gdyż przed samym prawie atakiem my możemy opóźnić własną flotę tak, by przybyła prawidłowo na 3-5 sekund PO tej flocie. Obrońca zanim się zorientuje co zrobiliśmy, nie ma już praktycznie czasu na jakiekolwiek działanie.


Jak to się robi?

Opróżnianie floty to nic innego jak atak grupowy, więc postępuje się dokładnie tak samo jakbyśmy chcieli przyłączyć dodatkową flotę do ataku, z tym wyjątkiem, że ta dołączona flota musi lecieć wolniej/dłużej niż flota główna.

BARDZO WAŻNE: prędkość floty nie może zostać obniżona o więcej niż 30%, czyli inaczej mówiąc nie można opóźnić floty o więcej niż 30% czasu, jaki nam został do ataku

1. Posyłamy flotę na atak. Przypuśćmy, że złapaliśmy kogoś na falangę i posłaliśmy naszą flotę dla zmyłki na 7 sekund przed wrogą flotą i chcemy tak opróżnić nasz lot, by w efekcie być 3 sekundy PO tej flocie. Musimy więc opóźnić naszą flotę o 10 sekund.
2. W zakładce "flota" w ostatniej kolumnie ("rozkaz") klikamy na przycisk "związek", przy flocie, którą mamy zamiar opóźnić.



3. Automatycznie na dole pod tabelką z misjami, pojawiają nam się dodatkowe opcje do ataku grupowego: "Związek flot KV21928398" min: Zaproś uczestników, Zaproszeni uczestnicy (tu będzie wyświetlany nasz nick). To nas w tej chwili nie interesuje, bowiem do samego siebie nie musimy wysyłać już żadnego zaproszenia.
4. Wybieramy 1 sondę do nowej misji i klikamy "dalej".



5. W następnej zakładce, w której normalnie wybieramy współrzędne ataku oraz prędkość floty na samym dole pojawi się nam jaskrawo zielony link do związku ze współrzędnymi celu np.: KV21928398 [3:363:5] oraz po lewej od niego upływający czas [1] - jest to czas jaki nam pozostał do ataku.
6. Klikamy na ten link i współrzędne automatycznie nam się wpisują w okienko z celem.
7. Sprawdzamy ile czasu zajmie naszej sondzie lot do celu na 100%. Będzie to powiedzmy ok. 50 sekund (+/- w zależności od odległości i napędów).
8. Teraz cierpliwie czekamy aż upływający na dole przy linku do związku, czas [1] zrówna się z czasem jaki zajmuje dolot naszej sondy do celu [2]. Czekamy jeszcze potem dodatkowo z ok 6 sekund * i szybciutko klikamy "dalej".



9. W kolejnej zakładce szybko wybieramy rodzaj misji: "atak związku" a następnie "dalej".



* dlaczego czekamy tylko 6 sekund, skoro chcieliśmy opóźnić naszą flotę o 10? Mnie przełączenie się przez tę ostatnią zakładkę i pozaznaczanie wszystkiego zajmuje średnio 3-4 sekundy w zależności jak chodzi net, więc i tak w rezultacie dostaję opóźnienie 10 sekundowe. Trzeba koniecznie wziąć pod uwagę, że każdy z nas ma różne łącze i często są lagi. Oczywiście to ile czekamy, zależne jest od tego o ile chcemy opóźnić naszą flotę - 6 sekund to jest tylko w tym przykładzie.
- Musimy pamiętać, że flotę można opóźnić tylko o 30% prędkości, czyli jeśli do ataku zostało nam 50 sekund, to maksymalnie możemy opóźnić flotę tylko o 15 sekund. Jeśli nie wyrobimy się w tym czasie z wysłaniem opóźniającej sondy, opcja "atak związku" w ostatniej zakładce nie będzie już widoczna.

10. Jeśli wszystko zrobiliśmy prawidłowo, czas lotu naszej atakującej floty zostanie opóźniony o tyle, ile chcieliśmy, czyli 10 sekund.
11. Analogicznie robi się jak chcemy opóźnić flotę o minutę (gdy np.: lecimy na czyjegoś moona) z tym, że wtedy sondę musimy dołączyć jeszcze wcześniej przed atakiem i oczywiście odpowiednio zmniejszyć jej prędkość w %.
12. Opóźnić flote możemy w kazdej fazie lotu ale oczywiście najlepiej zrobic to jak najpóźniej, żeby przeciwnik miał jak najmniej czasu na zorientowanie się w naszych działaniach.
12. Najlepiej przećwiczyć ten manewr kilka razy zanim będziemy chcieli złapać kogoś w ten sposób aby uniknąć wpadki, a jeszcze lepiej ćwiczyć sobie opóźnianie przy prawie każdym ataku (np.: na planetki z "i") aby dojść do perfekcji.

AUTOREM CAŁEGO TEKSTU JEST ARKANA Z UNI 16 I TO JEJ SIĘ NALEŻĄ PODZIĘKOWANIA!!!


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
michaellll86
Necromancer



Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 2260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Poznań, Górczyn

 Post Wysłany: Pią 16:44, 01 Wrz 2006    Temat postu:

Heh, a ja już Tobie chciałem podziękowania i gratulacje składać Ale i tak: WIELKIE DZIĘKI I niech każdy to dokładnie przeczyta, bo to są podstawy łapania flot na obecne czasy (nie licząc falangi oczywiście )

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum sojuszu ToE Strona Główna » Gra » Opóźnianie sondą ataku na moona
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group